Uczniowie Ekonomika zdalnie zarządzają przedsiębiorstwami
W czasie pandemii większość zawodowych decyzji jest podejmowana zdalnie. Według naukowców świat po „koronawirusie” przeniesie się na stałe do Internetu wykorzystując nowoczesne technologie. Aby wyjść naprzeciw trendom w gospodarce i pomóc uczniom zdobyć nowe umiejętności, nauczyciele zamojskiego Ekonomika zaproponowali swoim podopiecznym prowadzenie wirtualnego przedsiębiorstwa, opracowanego przez firmę Revas sp. z o.o.
W ramach symulacji uczniowie zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem, tj. biurem podróży, salonem kosmetycznym, agencją eventową czy firmą transportową, podejmują realne decyzje biznesowe. Założone przedsiębiorstwa funkcjonują pod określoną firmą (nazwą). Uczestnicy projektu podejmują decyzje w oparciu o rachunek ekonomiczny. Tworzą stanowiska pracy, zatrudniają pracowników, ustalają wynagrodzenia, kupują sprzęt, inwestują w reklamę tradycyjną oraz internetową, ustalają ceny.
W projekcie biorą udział uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich Technikum Nr 1. Łącznie 47 uczniów prowadzi 38 firm rywalizujących w 6 zespołach o tytuł najskuteczniejszego Projekt Menedżera.