Certyfikaty PARP potwierdzające dodatkowe umiejętności u uczniów technika handlowca i technika ekonomisty
Uczniowie dwóch zawodów: technik ekonomista i technik handlowiec znaleźli czas na zdobycie dodatkowych umiejętności zawodowych potwierdzonych certyfikatem Polskiej Agencji Przedsiębiorczości PARP.
Ekonomiści uzyskali potwierdzenie umiejętności z zakresu dwóch umiejętności zarówno twardych jak i miękkich. Kurs “Biznesplan” obejmował 3 godziny zajęć i obejmował m.in.
- czym jest planowanie w biznesie i dlaczego stanowi jeden z najważniejszych elementów zarządzania strategicznego;
- jakie są założenia tworzenia i opracowania biznesplanu;
- konstrukcję biznesplanu i funkcje każdego jego elementu;
- w jaki sposób monitorować wykonalność założeń biznesplanu.
Uczniowie uczący się w zawodzie technik ekonomista zdobyli również dodatkowy certyfikat z kursu pt. “Profesjonalny sekretariat- kurs I stopnia” obejmującego 3 godziny zajęć, podczas których omówione zostały następujące zagadnienia:
- funkcje, jakie w organizacji pełni sekretariat,
- efektywna organizacja pracy sekretariatu;
- na czym polega profesjonalne przyjęcie interesantów;
- jak komunikować się z interesantami za pomocą poczty tradycyjnej, elektronicznej oraz przez telefon.
- główne obowiązki pracownika sekretariatu.
Technik handlowiec ukończył kurs PARP pt. “E- commers i marketing internetowy w MŚP” obejmujący 5 godzin zajęć. Kurs poruszał następujące zagadnienia:
- jak zaprojektować i wdrożyć swój sklep internetowy,
- jak stosować narzędzia marketingu internetowego,
- jak zweryfikować jakość wykonywania zadań wykonawcy.
Uczniowie technika handlowca podążając za współczesnym rynkiem pracy, który kładzie duży nacisk na pracę zdalną, uzyskali również dodatkowe potwierdzenie umiejętności na kursie “E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany”, obejmujący 4 godziny aktywności i 15 różnych zagadnień, m.in.:
- ekosystem e-commerce i jak umieścić w nim własne działania,
- na jakie zaawansowane kwestie prawne należy zwrócić szczególną uwagę,
- jakie trendy oraz dodatkowe elementy wziąć pod uwagę w działaniach e-commerce,
- jakie analizy, współczynniki stosować, by rozwijać e-sklep w sposób profesjonalny.