IMG 20230914 122045 HDR

Technik handlowiec i technik ekonomista w projekcie “Zwolnieni z Teorii”

Uczniowie uczący się w zawodzie technik handlowiec oraz technik ekonomista w ramach powtórzenia zagadnień ekonomicznych zagrali w zestaw gier kształtujących umiejętności zarządzania projektem zespołowy. Współorganizatorami narzędziownika dla nauczycieli przedmiotu biznes i zarządzanie, a przez to samych gier są Fundacja Zwolnieni z Teorii oraz Fundacja Empiria i Wiedza. 

Uczniowie stoczyli rozgrywki w dwóch konkurencjach. Pierwsza z nich pt. ”Generacja zmiany” mówi o skutkach zdarzeń gospodarczych współczesnego świata, tj. inflacja czy wybuch pandemii. Drugą z gier zespołowych była gra pt. “Ale akcja!” gdzie w wylosowanej sytuacji ekonomicznej kraju pojawia się dodatkowe ryzyko, które wpływa na podejmowane decyzje gospodarcze. Zabawa była przednia i w sposób bardzo przyjazny zostały powtórzone zagadnienia z zakresu biznesu i zarządzania czy ich wpływu na handel i gospodarkę, a przez to na każdego z nas. Uczniowie doskonalili też kompetencje miękkie takie jak sztuka argumentacji czy podejmowania decyzji. Umiejętności te są niezwykle cenne na dzisiejszym rynku pracy.