Przedmioty punktowane
Matematyka
Język angielski
Geografia
Języki obce
Język niemiecki
Język hiszpański
Język rosyjski
Przedmioty rozszerzone
Kwalifikacje
HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Technik hotelarstwa
Do podstawowych zadań zawodowych wykonywanych przez technika hotelarstwa należą wszystkie czynności związane z fachową i kompleksową obsługą gościa hotelowego (recepcja, służba pięter, gastronomia, usługi komplementarne).
Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak np: hotele, ośrodki wypoczynkowe, zakłady uzdrowiskowe, pensjonaty.
Technik hotelarstwa jest zawodem o charakterze usługowym, dominującym typem relacji jest człowiek - człowiek, człowiek - dokument. W naszej szkole fakt ten podkreślany jest w całym toku nauczania. Tym samym zwracamy uwagę na kształcenie umiejętności dotyczących prawidłowego zachowania, postawy, nawyków, sposobu reagowania na życzenia klienta hotelowego oraz właściwą obsługę, odwołując się stale do zasad etyki i kultury zawodowej.
W trakcie zajęć nauczysz się m.in. korzystania z profesjonalnych programów komputerowych dotyczących obsługi gościa hotelowego, także sztuki przygotowania i serwowania posiłków.
Tylko w naszej szkole uczniowie mają dodatkowe, innowacyjne zajęcia z animacji czasu wolnego. Dzięki uczestnictwu w lekcjach masz możliwość zdobycia dodatkowych kwalifikacji zawodowych. Warto zaznaczyć, iż w każdym hotelu jest to pożądane stanowisko.
To, co wyróżnia naszą szkołę to płatne praktyki i staże zawodowe w krajach UE – np. w Grecji. Dlatego też stawiamy na dobrą znajomość języków obcych angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego.
ZADANIA ZAWODOWE
- organizowanie, oferowanie i sprzedaż usług hotelarskich
- obsługa gości w zakładzie hotelarskim
- organizowanie usług gastronomicznych w zakładzie hotelarskim
- współpraca z gestorami bazy noclegowej i biurami podróży
- promocja usług hotelarskich
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
- obsługa gościa hotelowego na różnych stanowiskach pracy
- obsługa kongresów, konferencji, zjazdów i imprez okolicznościowych
- planowanie wyposażenia wnętrz obiektów hotelarskich świadczących usługi hotelarskie
- współpraca z firmami świadczącymi usługi turystyczne
- prowadzenie korespondencji i obsługa sprzętu biurowego
- sporządzanie dokumentacji księgowej
- organizowanie usług gastronomicznych
- obsługa konsumenta
- prowadzenie działalności gospodarczej
PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY
- obiekty bazy noclegowej: hotele, motele, pensjonaty, kempingi, schroniska, domy wycieczkowe, pola biwakowe
- ruchoma baza noclegowa: promowa, żeglugowa, kolejowa i inne
- organy administracji samorządowej, zajmujące się usługami hotelarskimi
- branżowe organizacje i stowarzyszenia
- prowadzenie własnej działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług noclegowych
Pracownia hotelarska
W roku szkolnym 2019/2020 pracownia hotelarska została doposażona w specjalistyczny sprzęt w ramach projektów „Wachlarz kompetencji zawodowych – edycja I i II” |