Przedmioty punktowane
Matematyka
Język angielski
Geografia
Języki obce
Kwalifikacje
Pracownik obsługi hotelowej
Przyszły pracownik kształci się w zakresie przestrzegania przepisów BHP, utrzymywania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim, przygotowywania i podawania śniadań, organizacji usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
Nabywa umiejętności w posługiwaniu się językiem obcym zawodowym, ma kompetencje personalne i społeczne, zna podstawy hotelarstwa.
W zawodzie pracownika obsługi hotelowej niezbędna jest komunikatywność, uczciwość, zaangażowanie w wykonywaniu pełnionych obowiązków.
Po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, absolwent uzyska dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, a także otrzyma wykształcenie zasadnicze branżowe.
Absolwenci szkoły branżowej I stopnia będą mogli kontynuować naukę w systemie szkolnym w szkole branżowej II stopnia
Zadania zawodowe
- wykonywanie prac związanych z przygotowaniem jednostki mieszkalnej do przyjęcia gości
- wykonywania prac pomocniczych w części gastronomicznej obiektu świadczącego usługi hotelarskie
- wykonywania prac pomocniczych związanych z obsługą gości
- wykonywania prac porządkowych na terenie obiektu świadczącego usługi hotelarskie
Perspektywy zatrudnienia
- hotele
- pensjonaty
- domy wypoczynkowe
- motele
- schroniska młodzieżowe
Przykładowe przedmioty nauczania
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Podstawy hotelarstwa
- Utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- Przygotowywanie i podawanie śniadań
- Organizowanie usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- Język obcy zawodowy